Dag 1. De rust van een enorm park, en de drukte van de avenues

24 oktober 2016 - New York, New York, Verenigde Staten

Na elf uur slapen toch al om zeven uur wakker worden...
best een goed begin van de dag.
Ons eerste doel was natuurlijk koffie! Naast het hotel hadden we gisterenavond al een koffie bar gezien.
Meteen bij binnenkomst herinnerde ik mij weer dat ze hier achter ALLES de calorieën zetten. Zelfs achter de koffie ( zwart, 10 calorieën)en thee (0 calorieën) .
Ons tweede doel was Times Square. Dat Ligt vanaf ons hotel maar een paar straten verder. En een goed begin van New York.
Twee jaar geleden met mijn moeder waren we op ons laatste paar uurtjes geëindigd met times square. Dus het voelt wel als een mooi rondje, om er nu mee te beginnen.
Gelukkig is s'ochtends om negen uur er nog geen drukte. Dus we hadden alle tijd om ook meteen de Disney winkel, en Bubba Gump store even in te duiken. Van de Disney winkel werden we allebei net iets TE blij, maar dat terzijde.
Vanuit hier zijn we gaan lopen naar Central Park. Maar een klein stuk, maar toch doe je er lang over omdat er zoveel te zien is.
Onderweg namen we een broodje en wat yoghurt mee. Omdat mijn vorige ervaring met Central Park was dat lunch lastig te krijgen was in het park.
In het park vonden we een bankje in de zon. Het broodje was heerlijk. De yoghurt was lastig eten ("lepel..... ? Nee, niet gezien hoezo?"). Ik heb in iede geval de unieke ervaring gehad om op deze plek, heel sjiek, yoghurt met vingertjes naar binnen te lepelen.
We zaten vlakbij Strawberry fields. De gedenklpek voor John Lennon. Wel indrukwekkend, ondanks de rij mensen die een selfie willen maken.
Verder lopen door het park zagen we tunneltjes, fonteinen, schitterende vergezichten. En uiteindelijk..... the Boat house. Op het terras hebben we in de zon waanzinnig genoten van ons eerste glaasje wijn in deze stad. Ook al is het een toeristische plek, toch wel een ervaring weer om hier in de stilte van een drukke stad te zitten.
Oh en voor mijn moeder: we hebben zeker vier terrasjes gezien in Central Park. En meerdere kraampjes. Dus hoe het kan dat wij die twee jaar geleden niet zagen,....???
Via de Zoo liepen we park uit.

5th avenue af. Daar staat Trump Tower. Een plek die je twee jaar geleden voor bij zou hebben gelopen. Maar nu maakt het toch al deel uit van onze wereldgeschiedenis.
Ik moet er niet aan denken dat die man president wordt. Toch zijn we er wel even naar binnen gegaan. Teveel pracht en praal. Overal gouden T's. Wat een eigendunk moet die man hebben.
Snel verder naar Rockefeller centre. Om de hoek nog een glimp van Radio City Music Hall. En de schaatsbaan. We hebben even gekeken of we the Rock op konden, maar een wachttijd van ruim drie uur heeft ons toch ontmoedigd....
Inmiddels was het vier uur. We hadden veel gelopen en waren bij het hotel.
Daar werden we meteen opgewacht. Wat onze andere kamer was klaar. Of we even mee wilden naar de Penthouse!!!
Een eigen etage. Een enorme kamer.  Een eigen lift. En twee balkons.
Dit hotel krijgt in ieder geval van ons een prima recensie!
Omdat we moe waren, en omdat we het hen gunde, hebben we vanavond hier beneden gegeten. Veeeeeeeel te duur voor wat je krijgt. En een glas wijn voor $ 12. Maar ja. We hebben nu ook vijf nachten een kamer die drie keer de prijs van onze kamer is.
Morgen richting financial district. En kaartjes voor freedom tower. Krijg nu al buikpijn als ik aan die 102 verdiepingen denk...

Verstuurd vanaf mijn iPad Air

1. Sonja brouwer:
    26 oktober 2016
    Tot nu toe erg leuk om te lezen , weet niet hoelang jullie blijven wij gaan een week in maart. Zou fijn zijn als je er ook prijzen bij zou zetten van entrees en verdere tips altijd welkom , we blijven jullie volgen veel plezier
  2. Marjolijn:
    26 oktober 2016
    Beste Sonja, leuk dat je meeleest. Wij zijn er een week. Prijzen van de bekende plekken kun je veelal vinden via internet. En de truc is vooral zelf zoeken. Want in jullie buurtje zitten ook vast verschillende tentjes van verschillende prijzen. Tip; restaurants zijn duur! En je krijgt er (te) veel voor nederlandse begrippen. Ga voor de pubs, en waar locals komen. Veel plezier alvast in maart!