Onze laatste zonnige dag, bij het Colosseum, en Trastevere

8 oktober 2016 - Rome, Italië

Zaterdag 8 oktober, onze laatste dag in Rome... We komen al in Romeinse ritme.
Langzaam aan opstaan...  Gravin kreeg een kopje (oplos)koffie van de prinses op bed.
En dan plannen maken.

Ons koffietentje kennen we inmiddels goed. Hoe het ons vanochtend gelukt is om in die 2 straten toch verdwaald te raken zal ik niet snappen. Maar afijn. Op een afstand van 200 meter, en na 20 minuten lopen zaten we dan toch aan de nu bekende en heerlijke italiaanse koffie in een tentje om hoek, met een croissant.

En als eerste doel vandaag het Colosseum. Best ver lopen, dat Colosseum... Dus we hebben het op zijn New Yorks aangepakt. Hop die taxi in ! .

Onderweg zagen we al zoveel moois. Maar het moment dat je recht op het Colosseum afrijdt is toch wel apart....... We zijn netjes voor de deur afgezet.

Ervoor zie je de inmiddels welbekende rijen. En mensen die je aanspreken voor de "skip-the-line" tickets. Maar het er omheen lopen is al indrukwekkend genoeg. Het idee dat zovele duizenden jaren geleden hier Ceasar rondliep. De spelen gehouden werden. En dat we dit gebouw nog mogen zien...... Wauw!!!

De rest van de dag hebben we besteed in de wijk Trastevere. Hier zijn we samen naar toe gelopen. (Niet verdwaald! Goed he!). Deze wijk kregen we als tip van Els (zus van Frans). En wat een super tip! Hele leuke smalle straatjes, net vele Italiaanse eettentjes. Terrasjes. Straatmuziekkanten. Straattheater. Straatkunstenaars. Alles wat je wilt op een stralend zonnige dag met je moeder in Rome!

We hebben er genoten van een glas Aperòl (okè,.... 2 dan). Veel gewandeld. En langzaam aan zijn we uiteindelijk via de kades van de Tiber terug gewandeld.

Uiteindelijk zijn we beland op exact hetzelfde terras waar we op dag 1 ons eerste glas en indrukken hadden.

Nu zitten we in ons hotel. Ingecheckt, en boarding passes geprint.  We gaan zo dan maar echt onze laatste avond in Rome tegemoet....

Wat een genot samen! ❤️

1. Hanneke:
    8 oktober 2016
    Lieve gravin/prinses, jullie hebben adellijk genoten!!!efin aan alles komt toch ook een endje, Ciao, arrivederci! nog een leuke "roomse"avond en voor morgen nog wat tijd om afscheid te nemen van de de stad Rome. Goeie terug reis!!!!
  2. S. De Bont:
    9 oktober 2016
    .....en nu weer lekker naar huis.....