New York dag 1

23 april 2014 - New York City, Verenigde Staten

Het is weer zover. De spaarpot zat vol, dus mama en ik hebben weer een doel gevonden om samen te gaan zien. En deze keer is het New York geworden!

Woensdagochtend stonden we om 02.00 (neee, geen typfout!) op. Met de auto naar Schiphol, alles ging voorspoedig, en om 7.15 stegen we op naar London. Beetje zenuwachtig omdat mama last had van voorhoofdsholtes. Maar gelukkig heeft ze hier geen last van gehad tijdens de vluchten!

Na 3 kwartier vliegen landden we op London. We hadden 1 uur voor de overstap. Dat leek voldoende tijd. Maarn die tijd moesten we weer door een veiligheids-check, via  lange rijen naar boven, een gang door, en vandaar een trein (!!!) naar een ander deel van de terminal. Kortom, best spannend. Toen we aankwamen hijgen en puffen, bleken we de eerste te zijn....

we hebben ons lekker geïnstalleerd,schoentjes uitgedaan. En klaar waren we voor de lange vlucht. Die ging voorspoedig, en comfortabel. 17.30 Nederlandse tijd, en 11.30 Amerikaanse tijd zijn we geland. Een shuttle bus haalde ons op. Onze eerste kennismaking met New York was een feit. Wauw wat een drukte, het is echt zoals we op tv zien met de tram die hoog boven de weg rijdt. Vele taxi's en een enkele waaghals die durft te fietsen.

De rit duurde lang omdat de chauffeur om moest rijden, maar daardoor zagen wij leuke delen van Queens, en voelden we ons alsof we in een film reden.

rond 15.00 (vs-tijd) op de kamer. We wilden even douchen en slapen, om dan de buurt te ontdekken. Maar we konden niet slapen. Te moe...

aan de overkant hadden we al een wijnbar/restaurant gezien. The Crooked Knife. Tja, dus de dames de Bont hebben die maar meteen ontdekt. Weinig buurt gezien, maar wat we zagen beviel ons!

Moe maar voldaan hebben we hierna 12 uur geslapen.