New York dag 3: station, omhoog, en een park

25 april 2014 - New York City, Verenigde Staten

Begonnen met de koffie in het hotel. We douchen, plannen onze dag, halen koffie, en we gaan New York style de drukte in.

New Yorkers lopen niet. Ze pakken wel koffie en ontbijt "to go" . Maar dan duiken ze een taxi/auto/ of metro in. Wij zijn Hollanders dus we lopen (of fietsen maar dat is hier doodeng!!). We hebben meermaals gemerkt dat we de weg vroegen, en dat mensen ons verbaasd aankeken als we 20 minute walk geen probleem vinden.

Maar afijn, on our way. Eerste doel vandaag ; Grand Central Station. Bekend van de films en foto's. een jugendstil gebouw, geopend in 1871. Je kunt het niet geloven, maar daar hebben we 2 uur rondgedoold.... Van een enorme mooie hal, naar een market, naar een oesterbar, ( en een apple winkel) door gangen van de railways. Indrukwekkend!

Ons volgende doel was "The Rock". Rockefeller Centre. Mama is geen fan van hoogtes. En toch trek ik haar elke keer mee. In Sicilië zijn we zo een berg opgereden waar ze nog steeds van droomt. Nu wilde ik een uitzicht over New York. Om haar tegemoet te komen (en omdat het me beter uitkwam omdat het uitzicht hier beter zou zijn) hebben we gekozen voor the Rock ipv Empire State Building.

We liepen naar binnen en zijn via de trap naar beneden, roltrap omhoog, en oh nee, we moeten toch beneden, in de rij gaan staan voor tickets en lift. Dat ging snel. Voordat we het wisten stonden we in de lift, onderweg naar 76e verdieping. Wat een uitzicht!!! Links central park en rechts Empire State Building, en de skyline. We zijn zelfs met de trap 2 etages hoger naar 78e gegaan! En niet eng, mama genoot ook!

Na deze uitdaging verder te voet naar Central Park. Daar wilden we lunchen. Om 14.30 kwamen we in het midden van Central Park aan. (Geloof mij, onze wandeltochten zijn routes waar de 4-daagse van Nijmegen een route van zou willen maken). Aangekomen diep in het park, bij the Boathouse, een fantastisch tafeltje in de zon gevonden! Reserveren voor eten kon.... Om 17.35 was de eerste plek. Teleurgesteld hebben we een broodje gehaald langs de weg. Een van de heerlijkste broodjes die ik ooit op heb!

onze voetjes waren klaar, en wij ook. Dus hebben we de beroemde yellow cab genomen vanaf 78 street, waar we waren, naar ons hotel, 30th street. (willen jullie dus wel even beseffen dat we heel dat eind omhoog hebben gelopen! )

even bijkomen op de kamer. En erna gegeten bij Californië kitchen Pizza. Klinkt niet goed.... Maar wat was heer heerlijk! Veel verse groenten en heerlijke guacomole. Oh ja, en wat heeeeeel apart is; hier zetten ze OVERAL het aantal calorieën op de kaart. Van een smoothie, tot een kop soep, de groneten, een een glas wijn! Dus we lazen de kaart, ons menu....... en hebben geen toetje genomen... Dat durfden we niet meer.

1. Igor Burger:
    26 april 2014
    Echt leuk! Ziet er goed uit zo jullie samen! X
  2. Simonne Thijs:
    27 april 2014
    Hello ladies of New York!!!
    Wat een reis! Jullie kennende zullen het wel vermoeiende dagen zijn maar oh zo boeiend!!! Veel lopen, veel zien, op tijd en stond een lekker hapje en als de vermoeidheid in de benen te erg wordt 'laten jullie je rijden'... prima combinatie!
    Ik wens jullie nog een leuke voortzetting van wat een onvergetelijke uitstap aan het worden is!!!
    Heel veel liefs, geniet met volle teugen!!!
    Simonne X
  3. S. De Bont:
    27 april 2014
    Klinkt prachtig allemaal, behalve dan dat vele lopen: die tijd had je ook in the Crooked Knife kunnen doorbrengen.
    Veel plezier nog daar,
    groetjes, Stan
  4. Ans:
    28 april 2014
    Stan, we hebben je raad opgevolgd.....